måndag 19 december 2011

ord och ordval

Detta har sagts av våra små senaste veckorna.

Thea när det hade kommit massor av snö:
Mamma, det är förfärligt mycke snö nu.

Jenny hemma när hon bygger pussel:
Mamma, jag är lite knepig. En stund senare. Pusslet är lite knepigt.
Att leka med ord, var ska de egentligen sitta? det är inte lätt. Man måste ju pröva sig fram. :)


Alice och Thea som på morgonen kliver upp.
Alice kommer in till vårat rum och sen tycker hon att hon ska gå upp och inte mysa i sängen med oss andra. Jag vill byta blöja säger hon och går.
Thea vaknar i samma veva hon kommer in. Alice går iväg och ropar sen på Thea. Som då skyndar ner från sängen och in till Alice, i lekrummet. Sen hör jag hur Alice säger;
Jag går ner, kom Thea.
Nä, säger Thea.
Nä, då går jag ner själv. Hej då Thea; säger Alice.
Vänta på mig Alice. Jag vill också ha ny blöja; Säger Thea

Hur söt få man vara. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar