söndag 25 september 2011

Neo

Var i tisdags på neo med tjejerna på ett troligtvis sista besök. Tobbe var i skolan så barnens farmor fick följa med. Vi gick från lägenheten lite väl tidigt så fick vänta i evigheter (40min) tills vi fick komma in och träffa läkare, sköterska och sjukgymnast. Började direkt med att mäta, väga och mäta huvudet. de är så duktiga. Det är aldrig några problem, de ställer mer än gärna upp på de. Vi pratat lite med läkaren om Thea och hennes astma, att det hade blivit bättre. Men när hon blir förkyld hör man direkt att de sätter sig i lungorna. Berättade att vi skulle föra i en sjukjournal bok. Det fungerade bra. Sen berättade jag om Alice och hennes mage som inte verka vara riktigt i ordning. Men läkaren tyckte vi bara skulle avvakta då hon inte har ont eller så. Vi skulle fortsätta med hälsofil och pulvret vi fått råd om från barnläkaren. När de alla var mätad och vägd. Så va tjejerna flitiga på att skutta runt i rummet och upp på sängen och hoppa upp och ner. Sjukgymnasten frågade då mig om vi hade några funderingar på deras "rörliga" utveckling. Nä, det har vi inte. Det kunde hon förstå. Hon sa att hon blir alltid lika positivt överraskad på deras utveckling. Jag blir så stolt över våra små. Så detta va då sista gången vi behövde dit. Det kändes bra att det blev en tid mindre att passa. men på ett sätt är det kul att fara dit då tjejerna är så duktiga. Jag sträcker på mig lite extra när vi är där. Thea, Alice och Jenny är födda i vecka 28+3 och vid tre år nu väger de mellan 11, 12 &14kg, är 86, 87 & 89cm. Och mår bra. Kunde inte önskat mer. :) Våra små älsklingar <3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar