måndag 10 oktober 2011

3 års kalas




Förra söndagen hade vi tre års kalas för tjejerna. Började dagen med att förbereda inför kalaset. Men de kunde ha gått lättare om jag hade haft mer hjälpsamma sötnosar. För när jag skulle städa lite snabbt så hinner de upp och river ur alla sängkläder ur vår säng. Då va det bara att bädda om där och medans jag gör de hinner de till sina sängar och river där. Men när det va bäddat och halv städat skulle jag blåsa 40 ballonger. Då hinner Thea vira snöret runt handen så den nästan blev lite blå. Efter de så när ballongerna var uppblåsta och de skulle sättas på snöre hinner Alice och Jenny trassla in tre snören med ballonger. Men tillslut ¨å var allt uppe och tårtorna kunde göras.

Just innan gästerna skulle komma tänkte jag. Hur många hade jag bjudit? De va kul att alla utom en kunde komma och de va som en öppen förskola här just då. Mycke barn i nästan samma åldrar. Men kul var det. Fikat flöt på bra. Efter de lite lek medans vi vuxna kunde fika lite. Sen fiskedamm. Super kul. men slut var man.

Tack alla som kunde komma. :) Tack till syster yster som hjälpte mig en stund innan. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar