onsdag 19 oktober 2011

En period 3 år

Just nu är det mycke att man är långt borta, liten, stor, bakom och framför. Så som att vid bordet, den som inte sitter exakt brevid en är långt borta. Alice här om dagen;jenny kan jag få smör. Jenny; Nä, du är långt borta.
Sen i bilen är det viktigt att sitta bakom och i mitten. Ska skitta bakom mamma eller pappa.
Sen säger de att mamma är liten för hon når inte. Men pappa han är stor. Farmor är också liten. Men farfar är stor, för han kan nå. Så jag frågade om Tjejerna va stora? Nä, vi är små för vi når inte till skåpet. Då sa jag att ni är ju mina stor tjejer. Ibland svarade Alice.

Sen med orden är det nu viktigt att verkligen uttrycka sig i över drift. Mycke gulliga ord bubblar ut nu så som;
Jenny; Mamma det är Väldigt kallt ute idag.
Alice; De var jag som hade den Faktiskt.
Jenny; Det blåser Väldigt mycke idag mamma.
Thea; Fågeln är ganska stor.

1 kommentar:

  1. Hej hopp.Ville bara lämnat ett litet avtryck efter att ha hittat hit. Jättefin blogg och jättesöta töser? Är de enäggs? Så svårt att se på bilder.
    Tycker att ni är ashäftiga som "klarar" tre kids. Man har visserligen inte så mkt val, men ni verkar liksom väldigt coola. Tycker det kan vara lite småhektiskt ibland med två och ni har till och med en unge till.
    Kram

    SvaraRadera