måndag 16 januari 2012

Helg med skönt väder



Fredagen åt vi sen middag vid halv 8. Älsklingen hade med sig barnen till stan och han kom hem sent så tjejena va bara att lägga i säng. Han berättade att de hade åkt skjärtlapp och det va en hitt de. En lugn middag för 2 och sen fick vi besök. Spelade spel och drack lite vin och öl.
Blev inte allt för sent.



Lördag uppe med månen. ja den va fortfarande uppe när vi klev upp vid 8. En lugn och mysig frukost. Bestämde oss för att åka till elljus spåret med barnen. Så vi packade bilen och åkte iväg. Fint väder och ca -7 grader. i tog oss inte så långt men jag tyckte att de kämpade på bra. För Alice flöt det på bra, hon hade lite problem i nerförs backar. Men annars gick det bra. Thea lite mittemellan och Jenny hade svårast med balansen. Men ingen klagade och Alice blev till och med arg då vi vände hemåt. Då tyckte hon att vi åkte åt fel håll.



Alla på spår Jenny

Jenny

Thea och pappa är en bit bort. Alice är ännu längre fram Älsklingen

Lördag eftermiddag fick vi besök från Ö-vik. Mellis med hårdmackor och varm choklad bjöds de på. De lekte och målade. Middag sen lite film mys som vi inte han med i fredags, de fick även äta upp deras hjärte-pepparkakor som det hade garnerat. Blev mest smulor av dem, men en kul grej.




Jag skulle ligga en stund med Jenny som har fått för sig denna vecka att hon inte ska sova i sin säng. Utan i mamma och pappas säng. Men ligger man och myser med henne går det bra. Hon somnade och jag somnade. Älsklingen kom och väckte mig efter en stund. Själv tog jag mig till vår säng och somnade om. Sov till halv 11 sen såg jag lite tv i sängen och somnade för kvällen. En kort lördag blev det.




Vaknar söndag utvilad. Älsklingen åkte till skolan och vi åkte ner till mormor och morfar, provade isbanan för första gången. Tjejerna tyckte det vra kul. Thea hade svårast för att stå på isen, Jenny var riktigt duktig och Alice klarade de mittemellan. Lekte ute en stund med några grnnbarn. In och drack varm choklad. Sen såg de smurfarna. Som är nya favoriten.



Thea

Alice Mormor och Jenny Alice

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar