torsdag 5 januari 2012

Jul & klappar

Dagen före julafton så åkte vi till syster i Bjurholm. Lilla julafton med familjen Åt en middag bestående av varmkorv för att göra plats med mer av de goda. Barnen lekte och vi surrade. Öppning av julklappar som vi bytte sins emellan. Barnen blev så glada fick drickflaskor av kusin som var mycket omtyckta. Klockor av moster och Gustav och en STOR rutschkana av mormor och morfar. Men den fick dom se julaftons morgon. Då den var allt för stor att ta med.
När barnen somnat så lite glögg och vin med en bingolott i handen. Jag vann 100kronor på min. Wohoow.
Alice och Jenny

Gustav och Tyr

Vendela och Robert

Thea

Wille och Erika


Julaton, vaknar hemma, barnen öppnade sin sockklapp. Åt en stiklla frukost och sen ut och prova den nya rutschkanan. Den va bar den. :)
Ut på sparktur en härlig vinterdag som denna var. Sparkade ner på Rödånäs för lite julklappsutdelning. Det gick lätt fran på vaägen. Det som tog tid var att Jenny duktig som hon är skulle sparka med mig. Små korta steg gled vi fram på den hårt packade snövägen. Framme hos min morter där de var samlade nästan alla, där var Ludvig som fick sin julklapp. Träffade min morbror som va upp från Stockholm. Lite surr där sen kom Älsklingen och hämtade oss, då det nu hade börjat skymma.
Hemma väntade farmor och farfar. God mat och kalles jul. Tomten kom på besök. Men han blev genomskådad direkt. Hur mycke jag än försökte övertala att de inte var farfar utan TOMTEN. Tjejerna hade gått och väl nöjt sig med deras första julklapp. Ett par skidor med stavar. Men sen efter prövning och kollning så dög det att öppna de övriga julklapparna. En lugn och skön julkväll. Jag tycker om de jular med släkten på min mors sida. Det är mycke och man träffar alla. Men en lugn jul hemma är också skönt.

På väg med sparken


Rutschkanan från mormor och morfar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar