måndag 30 juli 2012

Alice i sin säng

Ikväll så ville de inte sova riktigt. De bökades och stökades.
Tillslut efter några sagor så blev det lugnt.
Alice ville gärna att jag skulle mysa med henne. Så de gjorde jag så gärna.
När vi ligger där, har hon svårt att ligga stilla.
Så jag ber henne att ligga still.
Ja, de skulle hon göra.
Efter en stund hör vi från hallen att Älsklingen går i trappan.
Vad va de? frågar Alice.
De var pappa som gick i trappan.
Jaha.
Sen börjar hon lukta i luften och sen på min arm sen i luften igen.
Vad gör du? frågar jag.
Jag tror att pappa har bajsat. Säger hon då.
Det tror jag inte.
Då har han nog pruttat då. Säger hon
ja, kanske de säger jag.
Ligger tyst en stund, sedan säger hon.
Mamma nu får du gå och sova i din egen säng och pekar åt det hållet jag ska gå.
Ja, det är väl bäst jag gör som hon säger. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar