torsdag 19 juli 2012

Blöjfri


Ja, det är något vi jobbar hårt med nu.
Men det är som att de inte har tid att gå på toa.
För toa är vad vi har nu. Det blev så mycket slams med potta. 
När det skulle hälla kisset själv. Jag fick alltid dubbel att göra.
Men nu är det om att tjejerna är rädd att någon ska ta sakerna de har då de ska på toa. 
Så jag jobbar med de nu.
Samma sak då vi äter.
Thea sa, mamma vakta min mat så inte Alice och Jenny tar den.
Men ingen ska väl ta din mat. Gå på toa du.
Och samtidigt som man ska då "vakta" så ska jag ändå följa med.
Söt
Sen så när det händer en olycka så ha de börja säga;
Men mamma de gör inget.
Nä, de gör det inte men vi måste ändå byta kläder.
Aaa.
 
Sen har vi Alice som på natten nu i snart 2 månader har varit blöjfri.
En kväll bara vägrade hon att ta på sig blöja.
Ja ha sa jag. Tog henne på toa då hon la sig sen en gång just innan jag gick och la mig.
Alice klarade sig då hela natten.
Engångs grej tänkte jag.
Så sen hade hon blöja ett par nätter.
Men sen igen vägrade hon och vi gjorde lika dant.
Sedan dess har hon som varit utan.
På slutet har det hänt några olyckor men det är sånt jag räknar med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar