lördag 9 mars 2013

skoter race

Lördag morgon och -8 grader, lite snöfall. Detta kan bli bra. så  jag kliver upp och äter frukost men familjen som vaknar i en helt okey tid. jag och Thea klär oss så vi var redo att åka med skoter klockan 08.45. upp på gammaffären och tanka. men märker i förvåning att det gick ju inte. Inte när den var uf funktion. Berit kommer dit. vi diskuterar lite. då kommer en räddare i nöden som skulle till Tavelsjö å tanka. Han tankade en dunk så vi kunde fylla skotrarna. :)
men nu hade det börja blåsa en aning och det var rätt snöblint.  Otur för mig hade brillerna fryse så jag såg nada. fick då låna solbrillor som jag körde med. inget att rekommendera.
Väl där så börja de kännas rätt kallt. hamnade snabbt i en bil med Thea som frös om fötterna. Slutade mdd att jag ringde tobbe och sa att de vaf bara å glömma att komma med barnen. För nu var de stormblåst. Han fick helt enkelt komma och hämta hemme. Själv var jag kall å less. Tyvärr bldv det inte mycke skotertittande för min del. När tobbe kom så bestämde jag mig för att åka bil hem, då jag inte kännde mina tår. Jag som trots de klätt mig ordentligt. Lämnnade skotern, men som tur har jag snälla bekanta som tog hem den åt mig.
Kände direkt jag kom hem; varför körde jag inte? gu va dumt, de hade gått bra utan barn. blev jag så lat. usch på mig. hade min mamma varit där hade hon sagt i.mitt huvud. Har man börjat något ska man avsluta de. Jag skulle tagit mig i kragen å kört hem. Men nu gick ju detta bra och jag va rätt nerkyld. Mer kläder nästa gång. eller så ska de vara fint väder annars få de vara.

 
Väl hemma så bakade jag tårtor i stället. Såg som frammemot de, då jag tidigare i februari beställt sockerpasta och former för att dekorera tårtor och cupcakes. Jag blev rätt nöjd, för att vara första gången. Sedan kom Mari och Lia påbesök. på kvällen kom Henke, Emma och Mats. Vi lyxa med pizza å såg mello.

En rätt tidig kväll blev det. Men upp imorrn och iväg på badet med barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar