fredag 15 mars 2013

Vilken dag! Vad händer??

Söndag och simskola idag. Sista dagen som de skulle på minisim.
och vad gick inte fel, kändes de som. Skulle ta med kameran, men den glömde jag. Det var väl inte så viktigt. Men när vi kommer dit så är det inställt, vi får för visso bada endå.
Som tur är. För tanken att nämna för barnen att de inte får bada då det är sagt så.
De skulle va hemskt.
Hinner bara in och Alice är kissnödig, han nätt och jämt.
Men det han komma i overallen. :(
Märker sedan att jag glömde ta med blöja till Thea, då hon
får en väldigt liten blåsa efter vi badat.
Jaha, de få bli ett senare problem.
Vi badar och har kul. Thea hoppar från trampolinen.
De va rätt vågat. Alice hoppade tillsammans med oss då vi höll i henne.
Jenny gick upp sen ville hon gå tillbaka.
Jenny höll sig mest i babypoolen.
Kliver upp och tar det lugnt.
Tobbe skulle ringa sin mor och be henne komma med extrakläder.
Guld värt.
När vi duschar så greja Thea så hon sätter vatten i halsen och håller
nästan på kräkas. Men det slutar bra.
När vi klä oss så har det blivit varmare ute och Thea som hade både strumpor och byxor får dela med sig. Så var de löst. Thea får kissa två ggr innan vi går.
Men jag kom ihåg äpplen. :) +
Ute i dörren kommer Tobbe med blöja och kläder.
Tar på Thea blöja och åker för att äta.
Max här kommer vi igen.
Hinner bara komma fram så bråkar Thea om att hon ska ha korv, men de sälger inte korv.
Du kan få bara strips om du vill??
Nää, Jag vill inte: Låter hon hela tiden.
Då åker vi hem och äter.
Nä, de var också fel.
Vi går in och de är överallt, sliter och drar.
Vaaadddd??
Nu sätter vi oss vid ett bord, tar av oss.
Jag vill följ å beställa; säger Thea
Det går bra, Vi går alla.
Men inte ens de går. Kaos
Både omkring och i mitt huvud.
Thea skulle slita fram servetter och ta ketchup, samtidigt som vi skulle beställa.
Tar med henne tillbaka till oss, berättar att vi först beställer och sedan ta servetter och ketchup. Men oj, kändes som alla skrek idag. Helt färdig då vi sätter oss i bilen.
Säger de till Tobbe.
Ja, det var som det bruk säger han då.
??Vaaa??
Är det fel på mig nu.
Har aldrig upplevt det så illa. De som bruka lyssna.
Kände mig inte särskilt slö eller något, men det var, ja,
HEMSKT idag.
Dagen slutade destå bättre.
Alice åket med Celicia och Johan hem.
Jenny och Thea lekte så bra.
Att det är så stor skillnad med två och tre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar