torsdag 14 januari 2010

Födelsedag och inskolning

I söndags va jag och hjälpte lilla syrran att göra mackor och tårta. Erika fyllde 21år. Skulle vara på Rödånäs klockan 9 för att hjälpa henne. Börja med att ringa men efter 9 men hon svara inte. Vid halv 10 åket jag ner med barnen. Tänkte att de får lunch och sova där så bli det smidigare när Tobbe sover. Så väl där så var det låst. Tänke hon skulle ju vara här. Började knacka på dörren, inge svar. Ringde igen och då svara hon. Oj, väckte henne. Men det va då på tiden. Så kan de gå när man ska upp på en söndag efter alla bravader på lördagen. Men att gör mackor och hjälpa till med tårta va trevligt. Och gott blev de.

I tidsdags började inskolningen för små tjejerna som växer fort. Både jag och Tobbe åkte dit. De va rätt bra med barn där när vi kom. Men de gick bara bra, de började gå runt. Fick fika och vi drack lite kaffe. Tobbe åkte iväg till stan för att hämta bilen som varit på rep.
Onsdag så fick man ställa klockan för att vara hos dagmamman kl 9. Efter frukost, tandborstning och på klädning så fanns de till och med tid över. Tänkte jag gör iordning lunchen, så jag hackade upp korv och kokade makaroner. Sen bar det iväg. Gick bra den dagen med. Lite mammiga var det. När klockan börja gå mot lunchtid så det märktes iallafall. Linda bjöd på lunch, de va snällt. Sen packade vi in oss i bilen och åkte hem för att sova lite. Medan barnen sov åkte jag mer till mamma och lånade sy maskinen, sydde klart gardinerna till barnrummet. Äntligen Den dagen sov Jenny länge, Tobbe väckte henne halv 4. De klart det är mycke att ta in.

Idag torsdag så var första dagen på byggdegården. De va då bättre än jag vänta mig. De ha som varit en del prat runt det. Men jag som bara höll koll på tre, fick en del att göra. Snacka om att de som jobba där måste ha ögon i nacken. Det kan fort hända saker. Medans vi var där så var det 16 barn mellan 1 och 3 år, och tre personal. Varav en va delvis i köket. Men helt okey. Imorgon blir det en dag till på byggdegården. Ser framemot det.
Idag har alla tre sötingar badat i den nya badbaljan som de fick av mormor och morfar. Det var riktigt kul. Små vatten tjejer har man, de älskar vatten. :) Alice bubblade i vattnet, gu va gulligt de låter.

Nu dax att sova så man orkar upp imorn.

By Sandra Lindahl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar