lördag 9 januari 2010

Kallt.

I torsdags så va jag och Alice till stan. Vi skulle in på lasarettet för att träffa Alice läkare på Barn3. Han ville se hur hennes födelsemärke såg ut efter avslutad behandling.
Vi skulle vara där kl 13.00. Så jag la barnen lite tidigare för att kunna åka vid 12. De va lätt eftersom barnen sov inne, de va -32 grader ute. När barnen va lagda så väckte jag upp Tobbe. startade bilen och börja packa ut i bilen. Klädde Alice med strumpisar, vinter handskar, tjock mössa och tjocka sockar, jag riktigt vinterklädd. Själv när vi nästan skulle fara så tänkte jag. Ska jag gå och ta på mig långkallingar? Nä, ska ju bara va inne. Men ska jag dra på mig täckbyxor? Nä, ska ju bara från bilen och in. Så drar på mig skorna, mössa, handskar, jacka.
När jag sätter mig i bilen. Brr kallt. Kommer till 363:an. Tänker. Fan, ska jag vända och ta på mig täckbyxor. De e j*vligt kallt. Inne i bilen så när man andades så blev det som det blir när man är ute och andas när det är kallt. (Typ ett rökmoln) Det tog ända till Hissjö innan bilen börja bli varm. Fast jag hade haft i motor och kupévärmare i en kl 7.
När vi kom till lassa så hade vi tur. Fick en plats direkt. Skulle gå för att stoppa i pengar i automaten. Blev rätt krångligt att stoppa i med vantar så jag tog av mig medans jag la i pengar. Och under den korta tiden det tog att stoppa i så tro jag att jag förfrös fingrarna. För det värkte i dem ända tills jag kom in på barn3 och lite till. Sjukt kallt ute är det då. Brrr.
Vi behövde inte vänta så länge som tur va. Träffade läkaren Markus och han tyckte att det såg bra ut. Och här med va all behandling och alla besök avslutade. Men skulle den bli rödare eller börja växa skulle vi komma tillbaka.

Nu, dax att åka till Maxi och handla lite. De gick smidigt. Tur att jag ha ett snällt barn. Hur nöjd som helst. Skönt. :)
Efter handlingen så tog vi lite mellis i bilen, sendan åkte hem.

Men det va då en KALL dag den dagen.


By Sandra Lindahl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar