tisdag 27 mars 2012

Alice har ont

Fick idag åka in för att träffa läkaren med Alice. Började igår eftermiddag då hon ville att jag skulle ta bort skräp i örat. När jag rengjort sa hon att det fanns kvar skräp. Nä, sa jag. Man ska inte peta mycket i örat för man kan skada örat. Inge mer med de. Förren vid 22 tiden då hon vaknar och är ledsen. känner att hon är lite varm. Alice får då ligga i våran säng. Då efter ett tag så börjar hon våldgrina och hålla sig för det högra örat. Frågar henne om hon har ont. Ja sa hon. Vi ger henne Alvedon och efter ca 10 minuter så ger det sig och hon somnar om. Sover få hela natten men rätt så oroligt.Hos läkaren så var Alice mycket duktig och hon fick titta henne i örat och i halsen. De såg lite rött ut i ena örat. Men de behandlar inte. Läkaren ville att vi skulle ge Alice näsdroppar och Alvedon. Men skulle det börja rinna från örat så skulle vi genast höra av oss igen. Då skulle vi ha förtur att träffa en läkare.

På natten kommer då Jenny in och het som en kamin. Ger henne Alvedon för febern. Men jag vaknar ett antal gånger i natt av att Jenny var riktigt varm. Fick Alvedon igen på morgonen och sov till 9. Men när hon vaknade var hon pigg och glad. Fram tills mitt på dagen då hon återigen fick feber. och ville inte äta så bra.

Thea är det då ingen fel på. Oj viken energi det syna att de har på dagarna då det är kry i jämförelse till då de är sjuka.

Jag själv skulle jobba tisdag, onsdag i Tvärålund men så blev det inte. Hoppas det kommer fler tillfällen. Får se hur de är imorgon kväll. Och att denna eländiga hosta ger sig fort.

1 kommentar:

  1. Fy för sjukdomar, tycker vi har fått mer än vår beskärda del av sånt nu. Men Vilmer är inne på tredje dagen med feber, hosta och halsont...
    Hoppas de kryar på sig snart både dina och mina barn. Ses imorrn på mötet. Kram/Stina

    SvaraRadera