fredag 1 juni 2012

Foto

Fredag så va Älsklingen och barnen i stan så jag var själv. Inte kul att göra middag själv så jag tar och åker ner till mamma och Bosse. Efter att ha halvt kastat i mig en talrik fil.
Väl där så blir jag bjurde på middag. O, ja Tack. Säger jag. Bjöds på grillad kycklingfiléer och klyftpotatis.
Såg hockey och tog ett glas vin.
När hockeyn va slut så tragiskt nog förlorade vi, men de va då dommar j*velns fel. Helt uselt jobb av dem.
Jag cyklade ialla fall hem. Och oj, va tungt de va. Skyller på att jag cyklade alldeles för lite förra året. men då ska det bara cyklas mer i år.

Lördag så åkte vi till Umeå för att fota oss. Tjejerna va då så duktiga. De gjorde de bra. Fick tyvärr vänta en hel del. Men de fick rita på nå papper och medans jag blev sminkad och stylad så snurrade de på stolar. När jag var färdig så sa Alice jag vill också ha smink. jaha, de kan ju få lite ögonskugga. och de valde glatt färg. Alice och Thea valde lila och Jenny så jag ska ha grön som min snutte.
Vi hade me ett ombyte så det inte skulle ta sån tid. Kan säga jag va smått imponerad av att det flöt på så pass bra som de gjorde. En tråkig grej va att vi ville helst ha en familjebild och det skulle vi ta sist. han tog kanske 10 bilder och ingen blev bra. Syskonbilderna blev 2 bra. Tråkigt va de. Men nästa gång så åker vi inte dit och ta några bilder. Då åker vi till en ordentlig familjefotograf. Kännes ju dumt om vi skulle ha varit där hela dagen och fixat och donat och inte köpt nå bilder. Men de är sånt man vet till nästa gång. För det tog verkligen hela dagen.

Alice Jenny och Thea
 Jenny och Jag
 Tobias


Medans jag väntade på att få bilderna uppvisade så åkte Älsklingen och barnen iväg för att äta, då var klockan nästan 5. Han hänta mig, vi åkte till MAXI och handla snabbt. Skulle fara och käka och se Hockey med Sanna, André och gänget som satt hos B och U som var bortresta på semester.


1 kommentar: