onsdag 10 februari 2010

Onsdag

Idag vaknade Alice och Jenny klockan 6, de kändes tidigt. Då vill då inte jag kliva upp. Gjorde iordning välling och gav Alice det. Jenny vaknade tidigare vid 5 och fick välling då så hon behöver då inte igen. När välling är gedd så tar jag med mig Jenny in till mig. Ibland fungerar det bättre att sova där. Men efter 15 minuter så va det ingen idé länger, jag kliver upp med Jenny. Vid 7 vaknar Thea och vi äter frukost. Alice väckte jag hal 9 för attkunna lämnat barnen hos dagmamma kl 9. Avlämningen gick bra, va kvar ett tag för att få lite socialt umgänge, alltid trevligt. Sen hem och städa, damsuga och torka i hela huset, tog hand om tvätten. Skönt då va det gjort. För idag ja. :)
Tobbe vaknar och vi åker till stan för att STOR handla. Snacka om att vi ha rensat allt nu när vi bara varit hemma och sjuka. Ha väl småhandlat lite i Tavelsjö, smör och mjölk. Men nu ska kyl och frys fyllas. På 363an får vi vända för jag hade glömt handlingslappen. Så det kan gå, den måste vi ha. För jag ha rätt kasst minne.
På väg till stan stanna vi av i Tavelsjö, Skulle in på förskolan där. jag frågade om de behövde någon extra personal ibland och det var tydligen uppskattat. Lämnade namn och nummer. De pratades om att de nog behövde någon redan i slutet på veckan. Kändes kanske lite hastigt, men det är ju ioförsig inte dumt. Man e ju du som säger nej. Nämnde för dem att de då skulle höra av sig i tid så man hinner att fara och lämna barnen om de inte redan är hos dagmamman.
Tavlesjö känns ändå bra, det är ju nära ta bara ungefär 10 minuter dit.

På vägen kom jag på att vår trasiga kamera låg i bilen, lika bra att fara in med den så får man det gjort. När vi kom på onoff så när jag skulle visa vad som va fel gick inte äns kameran igång. Jag förklarade felet att bilderna inte visades när man tog dem. Pratade och grejade Tillslut fick vi en ny kamera. Vi hade en bra försäkring. Smart att ha det ibland. Så vi tog den försäkringen på den nya kameran också. Inte en dålig dag idag inte. Åkte och handlade och sen en sväng på Jula sen direkt och plocka upp barnen.
Vilken dag. Och nu väntar sängen. Imorn får jag kanske besök av stora syster så få man se deras nya hund, bli kul.

Nattinatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar