söndag 10 april 2011

Nu tinar de

Jo, de vill jag lova. Och det är runt + 6 grader på dagen och minus på natten. Det är rätt skönt, för då hinner det inte bli så blött på dagen. Men en å annan vattenpöl finns det ju. Barnen hinner då blöta upp sig rätt bra den tiden vi är ute. Som i fredags då de va ute, tog nästan över ett dygn att torka upp alla kläder. Värst va skor och vantar. Jag har skottat fram sandlådan, nu nästa ska jag ge mig på uteplatsen. Så de finns någon stans att sitta när solen börja titta fram allt mer. För just nu är det bara fint just där på morgon kvisten. Sen mulnar de på, idag ha de till och med regnat. I helgen har vi mest varit hemma och grejat på. har börjat spackla, så nu väntas slipning och sen upp med väven för att måla. Nu börjar jag se slutet. Men ändå känns det långt bort. I lördags åkte vi och grattade Vendela. Vi åt MYCKE glass, glass är gott. De va trevligt att se syster och barnen, de va länge sedan. Typ en vecka sedan, känns kanske längre sen än de va i tid. Men alltid kul att se dem. De växer så de kankar. Det är på barnen man ser att tiden går. Söndag, idag så har vi haft besök av Bea, Celicia, Daniel, Liam och leia. Hunne varit ute både på för och eftermiddagen. Mamma var förbi en tväris och hämtade en sak. Jag berättade för Jenny när jag bytte blöja att mormor skulle komma. Då sa hon; Mormor med badkaret. Nä, mormor ska inte komma med badkaret; sa jag. Badkar med vatten; förtsätter hon. Ja, mormor har ett badkar, men vi kan bada i baljan hemma när vi ätit; sa jag. Bada i hinken; säger hon. Nä, det är bara hos farmor vi badar i en hink. ( För när de var där sist så tog hon fram 3 hinkar så fylde hon dem med vatten.) Så idag har tjejerna badat i sina baljor.( som dock de håller på att bli för stora för) Sen när de ligger i sängen så fick jag fylla på med välling två gånger. Fast de åt jätte bra till middag. När jag ger Alice och Jenny en sista gång går jag förbi Thea och skulle bädda om henne. Då ligger hon med benet i vädret och har stoppat in foten i pyjamasen och håller för med handen och säger. De är hål i pyjamasen. Ja, det är för att man ska kunna stoppa ut foten sa jag. Hon tittar på mig sen på foten som hon gömt. Släpper handen och lägger sig ner för att sova. Söta och underbara barn vi har. :)

2 kommentarer:

  1. mer bilder, förstår att du har mycket att göra men någon gammal bild som redan figurerat i något inlägg funkar också! Blir mycket livligare, men du skriver jättebra!

    SvaraRadera
  2. Tack Mikaela! Ska försöka dokumentera med mera blider.

    SvaraRadera