tisdag 5 april 2011

Nu så..

I söndags blev de så gott som friska. Lite hosta kvar men inte så att de få hostmedicin Thea blev då så svår att få i någon medicin Hon bara vägrade att ta. Och det är svårt att tvinga i när de vet hur man spottar ut. Hon bara bet ihop. Men å andra sidan går det bättre och bättre att ta "puffen" (mot andnings svårigheter). De äter fortfarande inte så bra. Men får i sig tillräckligt för att orka busa lite. Det har blivit ett bakslag eller va man ska kalla det.


De sover gärna en stund på dagen nu. Kan ju vara förkylningen som är på väg ut ur kroppen. Skönt för både barnen och vi vuxna. För igår när de kom hem så Thea hon bråkade och grinade om vart annat. Så även Jenny, men Alice som hade tagit sig en lur va glad och nöjd.


Oj, så härligt att de kommer hem glada och nöjda. Som idag, då de sovit lite. Glada och goá tjejer. Jag blir så mjuk och varm inom mig när jag ser hur underbara och fina tjejer vi har. Och snälla som små ljus kan de vara. Älskade tjejer


Idag har vi haft besök av Sanna, Ludvig och Paula som kom med äppelkaka, den satt bra i magen. Vilken vår känsla jag fick. Har dessutom sett ett väldigt tidigt vårtecken idag, en nässelfjäril. Till helgen blir det kanske kalas hus syster Linda. Vendela har ju fylt 1år. Men eftersom båda hennes barn också varit sjuka så blev kalaset flyttat från förra helgen till nu.


Har egentligen mer att skriva om men, det tar så lång tid innan jag får för mig att tillslut sätta mig vid datorn. Och då är det först att kolla mail, gå på arbetsförmedlingen. Sen blogga, och då går tiden fört. Så nu ska jag gå och lägga mig för att orka upp klockan 5 i morgon.


Hejhej

1 kommentar:

  1. Härligt att de är på bättringsvägen från både förkylning och magsjuka! Dom fick då verkligen allt på samma gång stackarna, och Tobbe, men han får ju allt han med :P
    Klart det blir kalas, och ni ska komma :D :D :D Saknar ju er!! Kramis

    SvaraRadera