torsdag 14 april 2011

Vår pyssel

Jag ha varit lite duktig och satt upp nya gardiner i köket.

Blev super bra.

Sen har jag börjat kratta bort allt grus som hamnar på gräsmattan på vindern. Skottat av uteplatsen och satt frön i många små plast "krukor". Som nu står i fönstret i tvättstugan. Oj, vad jag önskar att jag hade ett växthus. Eller igentligen vill jag ha ett uterum. Men jag skulle nöja mig med ett litet växthus just nu.


Blir kul för barnen när det börja växa upp lite grönt där i. Så få det också se hur det kan växa upp och bli blommor.



Idag har jag även hunne njuta av solen och dess värme. Tog fram en stol och atte mig en stund för att bara njuta. :)

4 kommentarer:

  1. Här hittar du ett litet växthus för 5.595:-

    www.skanskabyggvaror.se/produkter/vaxthus/vaxthus_odla/vaxthus_odla_60/

    Men liksom du, drömmer jag egentligen om ett uterum :-)

    SvaraRadera
  2. Duktiga systeryster, ge mig lite av dina gröna fingrar!! <3

    SvaraRadera
  3. Jo, jag ha å sett de. Blev rätt sugen. Men de få nog vänta tills nästa vår. :)
    Linda: Så gröna är de inte, men gör mitt bästa. :)

    SvaraRadera