söndag 17 april 2011

Skylla ifrån sig.

Ja, det kan man ju alltid göra. sen om det verkar trovärdigt är en annan sak.
Alice prövade det igår.
En kort berättelse; Vi har memory kort som vi brukar sitta och öva bilderna på.
Alice är dock ganska duktig på att stoppa dem i munnen. När hon gör det så fattas nästan alltid hörnen på kortet.
Jag bruka säga att det är bara babys som stoppar saker i munnen och att hon är ju en stor tjej.
Ja, det tycker hon med. Jag blir så ledsen när de he sönder saker.

Så då i går börjar hon med att stoppa i munnen. Jag sa då till henne och hon slutade.
Men medans jag stod och lagade mat, såg jag inte henne när hon fortsatte.
Hon kommer då till mig och håller upp kortet och säger; Titta bäbisen ha bitit.
Jag säger; Ja men så får man ju inte göra. Då få vi säga till bäbisen att sluta bita på kortet, för det går ju sönder.
Ja säger hon.
Jag frågar då; Vad heter bäbisen som bitit sönder kortet?
Alice blev ställd och såg verkligen ut att tänka, sen säger hon. Det är Ludde som bitit.

Ja, vad säger man. Ludde är en 6 månader gammal baby.

Barn kan vara så söta ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar