fredag 27 april 2012

En Lista

Ja en lista kan man skriva mycke på. Jag själv satt i onsdags och skulle skriva en lista på vad vui skulle prioritera i somma och höst på våran gård.
Sen kommer Alice och Jenny och sätter sig på var sin sida. Alice frågar vad jag skriver.
Jag gör en lista och skriver garage;säger jag,
Blöjor; säger Jenny
Rockring; Säger Alice
Socker; säger Jenny.
Men jag skriver inte en handlingslista, jag skriver en göra litsa.
Men mamma jag måste ha en rockring: säger Alice
Jag vill ha en grön. En som jag kan snurra på sommaren.; säger Jenny
Jag vill ha en lila, Säger Alice.
Ja, vi får väl skriva en lista vad ni vill ha i sommar då.
Då åker vi på affären och handliar; Alice
Ja, fast inte nu, en annan gång. När snön är borta; Säger jag
Då får jag en cykel; Alice
Ja, jag har lovat att de ska få en cykel som man trampa på när snön är borta. Och det lär de aldrig glömma. Oj, va de tjata om denna cykel. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar