torsdag 26 april 2012

Holmsunds Badet här kommer vi

Söndagen så tog vi det lungt och tog dagen som den kom. Lång och mysig frukost-morgon. En sak hade vi planerat för idag de va att åka och bada. Hade tänkt att inte fara själv men då ingen hade tid att följa med så ville jag inte säga till tjejerna att vi inte kunde åka. Så där efter just före lunch fick barnen packa en egen väska med badkläder, rena byxor, sockar, trosor och tröja. Sen skulle de pront ha sina armpuffar i sin väska. Men innan vi kommit iväg hade de börjat riva i dessa kläder. Men som tur va fick vi med allt enså. :) Efter lunchen packade vi oss in i bilen och åkte mot badet. När vi kulle byta om fick Thea följa med pappa och Alice och Jenny fick följa med mig. De gick ju bra.
Att vara i badhhuste är verkligen så omtyckt av både vuxna och barn. De lyser upp som små solar. De fick prova att åka vattenruschkana själv och det gick jättebra. Om en jag eller Älsklingen åkte först sen släppte vi barnen efter varan sedan. Gick hur bra som helst. Vi visade hur lampan fungerade att när det lyste grönt fick man åka, fixade de rätt bra. Det som va största problemet va att GÅ inne i badhuset. Fick hela tiden påminna om att vänta på varandra och inte ha så brottom. Alice råkade halka till i trappen men hon va snabbt på fötter igen. Efter lite plask och kana så gick vi till den stora poolen och simma lite. Jo så duktiga de är. Alice tyckte att de inte va lika kul, de syntes. Hon var rätt spännd och hade svårt att slappna av sóm sina syskon. Men bangen är de inte. De tjejerna vill helst efter att åka kana va att åka de som kom från taket, "toaletten". Men fick förklara att de var för stora barn och vuxna.
Vi märkte att de blivit ett år större sen sist för allt flöt på så bra. Ända till vi sa att vi skulle gå och duscha. Då blev det protest. Jenny som är världens dramaquin ginade och tjöt. Men det var bara att lyfta in i omklädningsrummet. Då slutade hon tjura men då började nästa. enliget Alice var då allt fel och hon skulle dusch hos pappa. Hon skulle inte kissa på toan, utan i hålet i golvet, hon skulle inte ta av armpuffarna, hon SKULLE bada mer. Sa de att vi kunde vist bad en annan gång. Och jag hoppas inerligt att åka snart igen och inte att det blir ett år mellan varja gång. Det är så kul och uppskattat av barnen.  Men när vi duschat och Alice och Jenny klätt sig fick de var sitt äpple mendans jag klädde mig. De sa bara nafs sen va de uppäte. Vi att oss och tog en glass utanför och varvade ner.
Frågade hur det gått för Thea. Hon hade bara velat till mig. Älsklingen berättade att man hört ända in till herrarna att något barn skrikit på damernas. efter glassen så åkte vi och köpte pizza som vi åt framför tvn hemma. Mysigt.
Tyvärr hade jag ingen kamera med mig, men det ger ju bara en större anledning att åka dit snart igen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar