torsdag 5 april 2012

Påskhelgen

Va är det med IcaMaxi som har billigt godis men inte mycket till påsk godis. Vart är alla ägg??Alla små kycklingar?? Samma sak som förra året. Men någon typ av påsk godis fick jag med mig hem. I helgen ska det gottas. :)


Tyvärr så har Thea varit som sjuk. Hon fick ju hosta efter de andra men så kommer rossladndet. Som tur hade vi hemma så vi gav hemme inhalation på kvällen i samband med tagning av host medecin. Sedan får hon även singulair som är för att hon får lätt ifektion på lungorna då hon får en långvarig hosta. Men det blir till det bättre och det är ju tack och lov.




Under påsk helgen så har vi varit ute och plockat lite ris som vi sen klädde fint med fjädrar och små ägg. Tjejerna fick även måla egna ägg, sok uppskattas. :)

Kan säga att vi ätit en hel del godis (jag och Tobbe), Barnen har också ätit men det mesta vi gett i påskäggen får jag plocka upp från golvet. Det är bara chokladen som faktiskt äts upp. Vi har girllat både till lunch och middag. Vädret har ju varit kanon. :)

Lördag så åkte vi in till stan och handlade lite. Älsklingen skulle köpa ett par skor som han då fått i present av sin mor och far. Så när vi står där utanför frågar jag tjejerna om vi ska år och se någonting? De hade börjat böka ivagnen om vän som ska sitta vars.
Då säger Alice; ja, traktorer.
Inte riktigt vad jag hade tänkt. Jag tänkte mer att vi skulle titta i ett skyltfönster.
När vi varit färdig i stan så åker vi till HM ute vid OBS.
Då när vi kliver in säger Jenny;Nä, inte se på kläder.
Så nu var hon less. Åker och fikar sen åkte vi hem.



Söndag så åker vi till gammelmormor och gammelmorfar.Där var vi ute med skotern och gillade hamburgare, pimplade.och hade riktigt trevligt. Min moster och några kusiner var ochså där. Även syster och barnen var där. Efter vår härliga dag ute så fick vi middag hos gammelmormor och gammelmorfar.Medans jag letade efter lite gammla kort som jag skulle låna hem så åt barnen glass, Både stora som små barn. :)
Wilhelm och Thea
Thea Wille Alice Jenny och Alice Lia
Måndag avslutas men en dag hos min syster i stan. Vi åkte ut och gillade korv.
Tjejerna hittade en lekställning som var kul. och rätt så utmanande.
Inte lätt att vara kort då allt är så högt.
De var svårt att ta sig upp då stegen inte nådde ända upp. Men vill man så går det. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar