måndag 19 oktober 2009

En ny vecka

Söndagen var trög, en tiktig slödag. Och jag somnade vid tvn till en kass film. När jag vakna till var då inte Tobbe kvar som satt bredvid innan ja slumra till. Kolla yrt runt och hörde att han stod i duschen. Ja tog mig uppför trappan och på väg upp blev ja lite piggare. Satte mig och kolla mailen. Börja göra mig klar för att lägga mig. Kolla klockan, tio. Jag då kan man ju faktist lägga sig. Väl i sängen så börja Tobbe se en film som jag också ville se, Så jag kunde inte låta bli att se den. Såg dock inte de sista 20minuterna. Men det är typiskt Tobbe att nästan alltid se en film jag också vill se när vi sak sova (eller jag ska sova). Och så är jag för lat för att sitta å se film själv när han jobbe eller inte är hemma. Han har sett många filmer som jag också vill se. Och när jag väl kommer på att jag ska se nott, finns det inte kvar. Aja, inte mycke att göra.

Ja, å så va det måndag igen. Tobbe åkte på jobbet, han ska köra upp till pite och e hemma typ vid tio ikväll. Så det var jag som klev upp idag, Men han ha då vare så snäll och klivit upp med barnen hela helgen.
När jag sitter då på glovet och ser barnen leka, för de gör de så bra själv på morgonen, det är deras allra gladaste stund på dagen. Så ringer syrran och vill komma förbil och de ska bli trevligt. Barnen leker så bra tillsammans. Och snacka om att Wille är en liten vilding. Tittar och rör i allting. :)

Nu sover då barnen, en ska väl snart vakna. Undertiden har jag bakat skräddarkaka. Det ska bli gott med nybakt. Synd bara att det är svårt att bjuda på något till syrran, inte för att hon e storbjudd. Men det där med laktos. Jobbigt. Passar även på att blogga lite. Syrran ville också där. Men när vi starta Tobbes dator så var det lösen, Så jag ringde dit och fråga. Då berätta han att när han skulle ta fram brillorna i väskan hade locket till matlådan hoppat av. Men som tur va, var det ingen sås mat. Makaroner och kyckling. Stackarn, ingen mat.:( Men han skulle stanna av på en mack och ta sig en korv.

Nu vaknar ett barn.


Huj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar