tisdag 13 oktober 2009

Nerläggning?!

Ja, då ha man varit på möte ikväll. För nu imorgon ska de redogöras om skolan i Rödåsel ska läggas ner. Hoppas då inte det. För va händer då med allt, barnen och byggden? Och vart ska barnen flyttas, till Tavelsjö/Vindeln? På mötet så skulle vi komma på argument om att skolan skulle kvarstå. Våra barn går inte i skola än men kommer att göra det om några år och då är det ju bra om skolan är nära till hands. För både barn och föräldrar. De är ju kanske lättare att försöka hålla kvar skolan vi har än att försöka starta upp den igen. Men hur kommer det att gå för byn om nu skolan skulle lägga ner. Tänka på affären, den vill man ju hålla vid liv. Och om allt försvinner vill ju inga nya eventuella familjer flytta hit, då dör byn av. Tråkigt. Låt byn leva.
Ja, vi får se hur det här går.
Idag ha de ringt en från förskole nånting, ja vad de nu heter. Och det var ju på tiden. Hon undrade om hur vi jobba och hur vi hade tänkt ha barnen där, heltid eller? Om det var dag barnvårdare vi hade tänkt oss? Och det har vi nog. Hur de var som syskon? Konstig fråga tycket jag. Han inte svara på några frågor. Hon ringde på en rätt så upptagen tid för mig. Så jag skulle höra av mig till henne sedan. Så de kan börja planera en plats. Men vet ni va hon säg. Som det ser ut idag så finns det ingen plats. Men då är det väl på tiden att de ordnar det tänkte jag. Asså, va e det med detta samhälle och allt väntande. Snacka om att man måste vänta på allt. Man hinner bli ganska less.

Men något som mina barn inte behöver vänta på är att bli vaccinerade. För det ska dom få göra på torsdag. Själv e jag som skeptisk, men som två måste man vara enade. Och det är riskbarn. Så får se hur det här går. Fast jag tro att det här kommer gå bra. Som killen säger, de kan inte ge ut ett vaccin som kan va farligt. Själv har jag lång betänkt tid, jag ligger nog längst ner på priolistan. Men kommer nog inte att vaccinera mig ändå. Men det är jag det.

Så där ja, de va en liten uppdatering från min sida.


Ha det bra. JA

1 kommentar:

  1. Oj, ja jag såg det där i tidningen om skolan. Så tråkigt :( Men åhh, va sega att dom inte har tittat på din ansökan förrän nu?! Har dom såå många i kön?
    Du har ju tur som har möjlighet att vara hemma lite längre om så skulle behövas men samtidigt vill du ju söka jobb och komma ut i arbetslivet igen. Ja, du får väl säga att hon som ska börja har två syskon som är lika gamla och också vill börja ;) Hoppas verligen ni kan få en plats där ni får ha dem på samma hus! Kramar

    SvaraRadera