fredag 16 oktober 2009

Fredag

Ja, då var det fredag men känns inte som så. Eller fredan e ju nästan slut. Ser nu framemot imorn, ska bli kul. Me go fika å allt, de förmodar jag.
Har haft besök och bjudit på middag, taccopaj. Den blev riktigt bra. Sen satte vi oss för att se idol när barnen blivit lagda. Före middan skjutsa jag Bosse och mamma till vindeln. Och mitt i idol skulle jag hämta dem. Å när ja kom fram va ja tvungen att fråga mamma om hon hade sommar däck på. Men int då. Så snorigt halt va det ute. De e som nu det är värsta tiden. Det bli nog bättre när snön kommer, när nu den har tänkt dyka upp. Eller ner bli det ju. Så alla på vägarna i norr kör lugnt.
Tack föresten Vickan och Andreas för en trevlig kväll. Synd att ja var tvungen att fara, men ses väl en annan gång.

Från det ena till de andra. Så ringde jag upp till hon på barnomsorgen. Och våra barn kommer troligtvis att få en plats hos en dag barnvårdare i rödå. Men för att våra ska få plats så kommer de troligen göra en ny anställning, Få se vem det blir. Ska bli spännande. :) Det är ju ett tag kvar tills de ska skolas in, men det är bra att vara ute i god tid. Man hinner förbereda sig på ett bra sätt. Kanske hälsa på och pratas vid och lite annat. Planera lite här hemma med.


Ha de & nattinatt för nu ska ja få lite sömn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar