tisdag 18 januari 2011

Badar dag

I lördags va de kallt ute. Hade 30 minus igen.jag hade ju hoppas på
att de kalla hade dragit förbi, men inte då.
Erika och Anders va hos oss. De hade väl tänkt sig ut med skotern.
Men i den kylan förstå jag att man inte vill ut.
Så när jag väckte dem på morgonen kom Anders på en fin idé.
Vi åker och badar och jag haka på direkt. Varför inte.
Så vi gjorde oss klar för att åka till badet i Holmsund.
När jag berättade för barnen att vi skulle åka och bada
tog Alice och Thea fram badbaljorna.
Ja, det va ju inte riktigt rätt.
Men eftersom de aldrig varit och bada på badhus förr.
Så då vet man ju inge annat.
Satt direkt i motorvärmaren.
Vi åt lunch och packade i ordning kläder.
Stökade undan lite.
Men när vi skulle åka så startade inte Audin,
men "limpan" startade då.
Men med lite starthjälp så gick bilarna.
Och det bar iväg.
När vi kommer dit så va det en liten bit att gå.
men oj, va jag frös innan vi va framme vid dörren.
Jag och Erika tar tjejerna och går gör att byta om.
Det gick bra.
när vi hade klätt av alla så la vi en handuk på glovet
som de fick stå på. De stod rätt så snällt.
När vi hade duschat av oss, sa jag:
Nu ska vi gå.
Alice vill inte gå och tjurade lite.
Jag:
Men nu ska vi gå och bada i poolen. Där det är mycke vatten.
När jag förklarat och hon förstått att vi inte riktigt badat än.
Då fick små benen fart.
Det va super trevligt att bada och det såg ut
som tjejerna hade minst lika kul.
Få lägga upp bilder sen,
kameran eller nä, kortet i kameran strejkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar