måndag 31 januari 2011

Ikea

Lördag morgon bar det iväg till Sundsvall och Ikea.
Klev upp 20 över 5 och han rätt mycke innan jag och min kära mor åkte mot Bjurholm för att plocka upp syster. Jag hade smart nog packat ner kakor, kaffe, frukt, lite yoghurt, handlingslappen, papper penna och självklart melodikrysset.
Och det hade även mamma gjort. :)

Resan ner gick bra. Även upp också, fast vi såg lite dåligt då bilen blev så himla dyngig.
Såg knappt med halvljuset.

Inne på Ikea gick vi runt, fick lite inspiration och diskuterade inredningen och färger.
Jag har redan sett ut nya saker som ska inhandlas för nästa resa. :)
Då det är dax att göra om i vardagsrummet. Måste bara lirka lite med karln först. :)
Tog med för att kolla priser på garderoben som ska byggsa.
Plockade på mig lite annat än vad som stor på min inköpslista, men det blir lätt så. Ialla fall för mig.
Linda och mamma fick med sig en del behövliga saker. Eller??
Själv tycker jag att det enda vettiga jag fick med mig va barnens lapa och hylla.
Sen va det mest kraffs. Sånt för att bara fylla upp hemmet.

Ikea klart, då dra vi och shoppa + äta lite.
Gjorde mer än ett fynd faktiskt.
Handlade 3 barn tröjor och 3 barn byxor för ca 200 kronor.
Kläder och ett par skor åt mig själv för ca 500 kr.
Men Morsan gjorde nog största fynden.
Avslutade med en cappuccino.

Klockan gick och vi var hemma igen där vid 23 tiden.
Men trevligt hade jag. :)

1 kommentar:

  1. MATTAN, det va ju också ditt kap!!! Underbar resa, det gör vi om!

    SvaraRadera