lördag 22 januari 2011

Skoter dag

Idag ha jag, Erika, Alice, Thea och Jenny varit ute.
Men morgonen började slött.
Efter en trevlig fredagkväll med middags gäster
och film och något glas vin.
Hade nämligen fint besök av Erik.
Det är inte varje dag man ser till han.
Så jag och Erika gjorde en fin måltid
till 5 vuxna och 3 barn.
Tack för ett trevligt middags sällskap
och den goda kakan som satt bra i magen.
Tur att vi alla han och få varsin bit innan,
ja, vi som va där vet vad som hände med kakan. :)
---------------------
Senare på kvällen åkte Anders och basta
jag och Erika såg en film.
Life as we know it.
Helt okey. De jag tycker är kul med filmen är
att barnet eller barnen som huvudskådis
är trillingar. Sånt fastnar jag för :)
-------------
Men åter till dagen.
En trevlig frukost med lite gott och blandat.
Inne pyssel och lunch.
Och när det ändå är fint ute kan vi
ju inte bara sitta inne.
Så klä på oss och går ut.
Bestämmer oss för att åka skoter/bob ner
till Rödånäs.
Jag och barnen tolkade och Erika körde.
Gick riktigt bra. Fast lite avramlingar i början,
då spåret inte va så bra.
Men de gjorde det jätte bra tjejerna.
Kommer fram till tjejernas mormor & morfar
De va inte hemma men vi kliver på ändå.
Lite varm choklad och macka.
När de kom hem blev tjejerna glada,
de sken upp som små solar.
Träffade även Lena som kom på besök.
De va inte heller igår.
-----------------
Kvällen blir en lugn hemma kväll,
med film och tv mys.
Imorgon åker vi till Granö över dagen.

1 kommentar:

  1. Tack själv för en trevlig kväll! :) Smakade smitto kakan bra dagen efter? ;)

    SvaraRadera