tisdag 7 februari 2012

Barn gympa

Blev en hektisk dag idag för att hinna med allt. Jobbade sent, Älsklingen slutade lite sent från skolan och barnen va rätt trötta då de kom hem. Men jag han först hem och började med middagen, varmkorv med bröd. Klockan kvart i sex skulle vi befinna oss på gympahallen, men riktigt så blev det inte. Famlijen kommer hem vi kvart över fem, sätter oss vid bordet och ska äta. Jennys korv gick sönder och hon helt förtvivlad, hon fick en ny. Den gick också sönder. Tillslut åt hon bara korven och det funka ju de med.
Alice och Thea äter bra. Alice får i sig 4 korvar, var av två med bröd.
Börja på klä oss och Alice fic för sig att borsta sina tänder just NU. Hon gör de medans Thea klär sig. Jenny ligger mest på golvet och halv tjurar. Hon får stanna hemma idag och följa med nästa gång. Klockan går och fem i sex kommer vi iväg, jag Alice och Thea.

Gympa var super kul. Oj, vilken motorik de har. Sviachar fram genom banan som de byggt upp. Klättrar i ribbstolen, kryper genom tunneln, går balans med lite hjälp, klättrar, hoppar, ja allt. Vi plockar ihop och Alice är en av de som hjälper till. Leker lekar och har avslappning. Men avslappning va inte deras grej, när de släckte ljuset i rummet ville de inte vara med. Men vi låg där och kramades. :) Så blev allt mycke bättre.

När alla går ut för att klä sig så börjar Alice gråta.
- Jag vill göra en gång till: Säger hon.
Så tjatar hon hela vägen hem.
De va omtyckt vill jag säga.

Nästa gång så har vi mer tid på oss och då ska vi alla åka. Då ska även kameran med.

Kommer hem borstar tänderna och pyjamas, en saga och sen sova.
När vi lägger os säger Thea:
- Höger.
- Va?? Vart?
-Här: Säger hon.
-Höger ben?- jag
-Ja.
Jag maserar lite sen sa hon att de blev bättre.

När vi läst så hör jag att Thea rosslar lite så jag hämtar "puffen" och ger henne. Utan minsta krångel så ropar vi namn och andas i den. Sen när vi var klar så sa hon; - Benet också.
Så vi ger även benet lite "puff". Efter andra namnet vi ska ropa så tittar hon på mig och säger;
- Benet har ingen mun.
- Nä det har det inte. Men har du ont kan du få lite alvedon; Jag
- Nä, det är bra nu; säger hon och lägger sig ner.

Somna fort gjorde de.

2 kommentarer:

  1. Hej söta!
    Ser du gjort om lite:-) Nya fina bilder på flickorna. Dom är verkligen lik dig! Jättefina:-)
    Kul med gympan för dom. Kanske du kan få lite tips till våran med barnen;-P
    Hoppas ni får en härlig helg!
    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Ja, de var lite väl gamla de där andra bilderna. Måste ju hålla lite update på framfidan. :)
    Jag få ta med mig kameran och fota lite.

    SvaraRadera