fredag 3 februari 2012

kallt idag

Ja, vakna imorse och - 32.5 °C. Kallt. Hoppas de vänder nu, så man kan vara ute.
På morgonen var det tungt för thea och Jenny. De lekte så fint tills vi skulle klä på oss och äta frukost, då kom problemen. De klä sig själv så gott de går. Men Alice va snabb och tog Theas favorit tröja. Vistas de fick över. Men hela Jennys värld rasade samman då Thea tog hennes fotbollssockar. Oj så hon skrek och grät. Sen då vi kommer till frukostbordet sår allting fel. Macken är fel, yoghurten är fel. Hon bara grät. Men när vi andra ätit då börjar hon äta och äter upp allt och lite till. Men dagen annars ha varit bra. Lite gran på kriksstigen ha de varit, små shivas.

Igår morgon va de andra bullar. Jag låg i säng och Jenny kommer och säger att jag ska kliva upp. Säger då att hon kanske kan gå ner och börja klä sig själv. Nä, mamma ska hjälpa mig. Då kommer Alice in och säger jag kan klä mig. Jenny var då snabb och sa de va inget mamma, jag kan klä mig. Kommer ner strax där på. Då hade både Jenny och Alice klätt sig. Men folkligt va de då vi skulle klä av oss. Jenny hade på sig först en långärmad tröja sen två t-shirts och sen en till långärmad.

Nu är lunchen i magen och vi hade tänkt baka lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar