måndag 13 februari 2012

Skoter väder

I lördags så åkte vi till stan för att Älsklingen skulle försöka börja laga Mercan som bara står. Medans han och farfar gjorde det så passade vi andra på att vara ute lite. Det var till och med någon plus grad inne i stan. De gjorde det ännu härligare att vara ute.
Vi hittade en fin backe vi kunde åka i och klättra i.

Alice
Thea


Senara på dagen så åkte vi till syster i Bjurholm för att umgås, nu närt det va så länge sedan. Men hade jag fått bestämma hade vi åkt dit redan vid lunch. Men så blev det inte. Trevligt hade vi den tid vi var där. Middag från uteställe och melodifestivalen på tv.
Yngre syster va också där. De blev en hel del skratt.
Syster yster som då har flyttat och allt. Fick då se hur hon bodde nu.

Vendela

Just innan barnen skulle få lägga sig sitter vi i soffan och myser.
Jenny vänder sig då mot fönstret och säger E, M, E, E, O.
Va? Tänkte jag. Och vänder mig om.
Ja, där stär det H O M E.
Kul att hon såg att det stod någonting, men viste inte vad.
Så vi hade lite stavnings övning en stund.


Söndagen var underbart fin och vi tor oss en liten skoter tur ner på rödånäs. Men klan säga att tjejerna håller på att bli stora nu för att sitta alla framför mig. Eller så har jag för korta armar. :) Men tur att det inte går så fort. Kul är det då ialla fall. Fikade ute och myste i solen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar