måndag 11 februari 2013

Lucia

Ja, då var det Lucia och många barn och många föräldrar. 
Jag tror att det måste ha varit rekord många. Var det ca 90 stycken 
utöver barnen vi hade där.
Ojoj, inte konstigt att vissa barn var mer blyga.
Så som våra.
Jag vet ju hur duktiga de är på sjunga och gör det mer 
än gärna. men inte idag. För Alice satt bara och tittade ner
i golvet, Jenny bara stirrade ut över alla och Thea sitter längst bak i
Mona-Lisas knä och vill inte alls vara med.
Men att lussa hemma och sjunga det gick bra.
 Men att fika med mormor, farmor, farfar och pappa
de var grejer de. Gott  var de då.
 

Sedan var det dags för Lucia fotografering.
De är kul de. Till slut så....
Men less var jag.
Vi skulle åka in till stan,äta middag hos Älsklingens mor och far
och köpa pellets.
Tänkte vi tar foto på väg hem. eller gör vi?
Äch, vi hinner åka dit och ta bild, köpa pellets och sedan äta och hem.
Barnen lär vara så trött om vi skulle ta det efter allt.
Så åker dit vid ca 16 tiden. Får nr 164 i kö.
 När vi kom dit så var det nr 70 någonting och det hade då
fota i 2 h. Vi kommer att vänta ihjäl oss. efter 20 min så bestämmer vi eller 
Älsklingen som då hoppa på kryckor att vi åker och äter.
Efter maten delade vi på oss jag och Ewelyn åker med baren för och se om 
vår kö plats är kvar. Tobbe och hans far åker och köper pellets.
När vi kommer dit ca 2 h senare så är det ca 10 nr till vår tur. 
Jaaaa, vad glad jag och barnen blev. Som sett framemot att ta en bild.
Lite Nicke nyfiken på en tv och tiden ram iväg. Bilden blev ju jätte bra.
Vi kommer in och direkt så sätter de sig ner och säger.
- Schissss.
Som om de inte gjort annat i sina dar. :)

Alice Thea & Jenny
 
Men vilken dag alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar