onsdag 20 februari 2013

Simskola

I januari började tjejerna på mini sim. och vilken gröt innan det var boka rätt. Jag ville vara ute i god tid med bokning, eftersom det ofta blir fullt fort. Så jag bokade det jag trodde var sim på hemsidan och tänkte shit va dyrt. 1100kr/barn. Men men vi hade bestämt oss för det här. Har då också bekanta som skulle anmäla sin dotter. Hon sa att det kostade 900 någonting. Vaaaa??
Då dubbelkollade jag mitt kvitto och såg att jag hade ju anmält på någont typ av dans.Neeejjj!!
Va fel det kan bli, fast jag hade sökt rätt på deras sida.
Då ringde jag och fick det ändrat, som tur var. Det gick ju smidigt. Men då skulle jag få pengar tillbaka. Så några veckor innan gick jag in på simhallen och skulle få pengarna in på mitt kort. Då fans de inte i datorn. Det syntes inte att de var flyttad från dans till minisim. Åhhh nej nej nej. Kollade då på sim hur många platser som fanns kvar och där var det ju fullt. Jag som gjorde det så i god tid. Förklarade situationen för hon i kassan. Stod i ca 35min för att de skulle ställa allt till rätta.
Men efter tre olika personaler och mycket sökning så blev det rätt. De fanns och jag var lugn.

Första dagen:
Kliver upp 20 över 7 söndag morgon och är iväg till stan strax före 9. Vi var i god tid. ombytta och klara 09.40.
Fröken var 10 min sen hon trodde att det börja 10 och inte 9.50 som det nu gjorde. Men barnen tycket det var super kul och det var varmt och skönt i den lilla poolen. Då det har babysim efter oss.
Fick då veta att medan minisim pågår så kan vi bada fritt utan kostnad vilken dag som helst under denna period. Härligt
 Alice, Thea och Jenny

 Puffar behövs då man är för kort för att nå botten
ordentligt. :)

 Grabbarna mår i barnpoolen efter minisim








 En riktig surfare den där Jenny

 Plask i poolen



Efter badet åker vi och äter burgare på max och tjejerna får en Tom och Jerry mugg.
Vi lär ju samla på några sådana. :)
Åker och gör veckohandlingen och iväg hem för att se skidor.
Det ska bli många roliga söndagar fram över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar