onsdag 27 februari 2013

Mini spa

Idag då vi var hemma och hade väl inte allt för mycket att göra, så ordnade jag ett mini spa/fotvård till barnen. Vi gjorde i ordning en liten salong i vardagsrummet. Ställde i ordning olja, nagellack, fil, sax och baljor. Allt för en mysig känsla.
Sedan fick de komma och sätta sina fötter i en balja med olja.
Efter de så klippte jag, filade jag och sist så målade jag allt 30 tår. :)
Undertiteln fick de se på en film på två.
Riktigt mysigt. Till och med jag fick mina tånaglar målade av Jenny och Thea.
Men allt är inte helt perfekt. Jenny råkade välta sin balja med vatten så vi fick använda alla handdukar till att torka upp. att så lite vatten i en balja kan bli så mycket då det far ut över golvet. 

Men efter tork-paus så fortsatte vi. Tur att det bara är vatten. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar