torsdag 28 februari 2013

Vad är tokigt?


Har lite bilder från jobbet jag och barnen tittade på. Vad är tokigt?? Fick lite roiga svar.
 Jag tog fram denna bild och Thea var snabb
-Det är en låda med en fisk i: Thea 
- Hon ska nog steka fisken med en gaffel: Alice 
- titta det är vatten i lådan; Thea 
- Det kanske är Alice när hon blir stor; Säger Thea 
- Men vad är det som är tokigt da? Undrar jag. 
- Det är gaffeln som är tokig; Thea 
- nä, det är händerna; Alice 
- Gaffeln är jätte konstig; Jenny.
  Ja, då tar vi en ny bild.

så, vem är det här? - Sanna; säger Jenny - vad gör hon eller vart är hon på väg? - Till simskolan; Jenny - Näää, till ICA; Alice - Vad är tokigt med bildern? - Byxorna! ;Jenny - Det där (pekar på jackan) ; Alice - Jag tror hon har klippt håret; Thea. Ja, något med jackan är det. Vad har blivet fonstigt? - Den saknar ju knappar; Jenny. Nära, jag tror hon kanske knäppt snett. Jaaa! ; Alice


Vad gör han? 
- Han som stryker; Alice
- Han stryker en sån där!; Jenny
- En va då?
- En Lök; Alice
- Nää, Sallad; Thea
Vad är det som är tokigt med bilden?
- Det är strykjärnet; säger Alice
- Men varför är de tokigt.
-Därför; Alice
- Nää, Man stryker ju kläder; Jenny
Vem tror ni att det här är då??
- Ellen; Thea
- Eller Linda då hon var liten; Alice
-okey, var ska hon då?
- på simskolan; Alice
- Åhh. Jag skulle vilja ha en sån fin baddräkt.
Jag ska måla en såndär; Jenny
- Men vad är tokigt med bilden.
Jag väntade länge. Och tydligen är
det inge som är konstigt alls. Så jag väljer att inte
heller berätta vad som är tokigt.
Vi tar det en annan gång.
:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar