torsdag 14 oktober 2010

Återbeskök på neonatalvården

Idag så hade vi återbesök på neonatalvården i stan. Åkte dit hela familgen och fick vänta en stund på barn mottagningen innan vi fick träffa sjukgymnatsen. Men det gjorde då inget, tjejerna lekte så snällt så. De ha då ingen skräck / fobi av att ändå ha lega så länge på sjukan. Tur att de va små och kanske inte minns så mycke av de.
När sjukgymnasten kommer så går vi från barn och ungdoms mottagningen till gamla barn4. Tjejerna tyckte det va kul att springa runt i korridorerna :)

Där på plats så kollade hon om trillsen kunde hoppa, springa, kasta boll, sparka boll, backa, gå i sidled, gå på ett sträck på golvet och stå med fötterna farmför varandra och hålla balansen. Hon frågade hur det gick i trappor, om de tog en fot på varje steg eller samma fot framför hela vägen ner. Våra sötisar är inte så stora så ett steg går nästan vid magen (beroende på trapp), Men det går på alla fyra upp. Om vi inte håller handen då går de normalt. Nerför går Jenny samma fot först. Sen lite om finmotoriken, pinsett grepp. Oja, de kan de. Jag själv är rätt impad av att Thea håller i sin penna för mesta dels i pennfattning. Eller hur jag ska förklara de.
Kan ha varit några saker till också.
Hur som helst så klarade de alla testen. Eller hur jag ska uttrycka mig.
Sen hade de en rutschkana där som va poppis. Super kul.

Sjukgymnasten va rätt impad av tjejerna än en gång. Och då blir jag så nöjd, men jag vet att de är duktiga. De tycker jag med. Stolt mamma och pappa.

Älsklingen hade gått efter en kvart eller så eftersom han skulle till skolan. Så när vi var klara så gick vi tillbaka till vagnen och ut till bilen. Då snöade de i stan med. Blötslasket. och jag märkte att mina skor läkte in. Han att bli rätt blöt innan alla/allt var inne i bilen.

Hem till tjejernas farmor och farfar, lunch och jag till skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar