lördag 30 oktober 2010

Inte lika kul

Mindre roligt har vi just nu med våran bli. Pervian vill inte ladda som den ska. Hoppas på att det är kolet som de e fel på, men de va bytt för ett halv år sen. Men vi håller tummarna på att det inte blir allt för dyrt.

De började redan igår då vi va i stan och jag, Erika, Alice och Thea skulle på barnens hus.
Lämnar lägenheten och på E4 börja batteri lampan lysa. Frågar Erika om hon glömt något på när hon hade bilen tidigare idag. Men inte de.
Efter en stund dog stereon och sen vid intersport börja bilen huckra, sen när vi precis ska svänga in på parkeringen till barnenshus så blev det kö. Och bilen dog.
Erika fick ut och putta. (tur att jag har henne.) De stannade även två killar som ville hjälpa kvinnor i nöd.
Fick in den på parkeringen och sen ringde älsklingen. han va lite upptagen.
Ringde då Rikard som kom och tittade på bil-aset. Berättade att jag försökte starta bilen men den klicka bara. Bad att han skulle prova. Och tro du inte att bilen gick igång. Jaha, ett sånt där spökfel. Sånt som händer och går över men man ha ingen aning om hur. Hatar sånt, man vet då aldrig när det kan hände ingen.

När vi kommer ut från barnenshus så fungerade bilen och vi åkte då tillbaka till Erika.
Åt pizza där och åkte hem. Utan några större problem.

Så idag då vi skulle åka en in till Umeå så startar älsklingen bilen och när vi går ut har den dött.
Ja, va gör man. Går och lägger sig till allt har ordnat upp sig själv. Ja, om det gick så skulle jag göra det. För nu är jag less på allt som krånglar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar