tisdag 26 oktober 2010

städat

Idag har jag jobbat hemma med några uppgifter. Eller skulle då göra de. Började dagen med att åka och lämna barnen blev kvar hos Linda på en kaffe, fick även lunch där. Sen bar det iväg hem. Han att hänga upp tvätt, diska undan och grov städa innan jag fick besök av Sanna och Ludvig. Tillsammans försökte vi komma på nån affärsidé som va en liten läxa jag hade, sedan kolla vi på hus på hemnet och sist så strök jag 5 skjortor. Självklart så han vi äta kakor och dricka lite kaffe.
Men de viktiga jag skulle göra han jag inte riktigt, så som göra alla uppgifter och torka golvet.

han å andra sidan att hämta barnen vid halv 4, göra mat och stöka undan med hjälp av min älskling. Barnen är badade och sover nu. Har kollat på frysar, för vi måste inskaffa oss en snarast.
Jag känner mig så duktig.

Det är bara så typiskt att på kvällen när barnen sover så kan jag ju göra allt detta, men nej. För då e jag rätt så less och vill bara ta det lugnt, göra det som inte är så ansträngande. Så för mig är det helgen som är till för allt städande, då på dagen. Kanske ska börja fundera på att tänka om. Kanske. :)

Nu har jag fått lite tips vad jag ska ägna mig åt ikväll.
Jag ska kolla upp halloween dräkt, men ha inte bestämt om jag ska någonstans än. Men i fall att så är det bra att veta vad jag ska va. För klä ut sig tycker jag e kul. Funderar på att beställa hem färgade linser. Men jag få se.
Sen ska jag spåna på vårat badrum vi ska göra. Och blogga + dricka lite kaffe

De va min dag de.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar