fredag 8 oktober 2010

Bak och bök

Igår var kom tjejernas farmor och farfar ut och va med dem medans jag och karln va i skolan. Tog två bilar eftersom älsklingen slutade kl 12 och jag vid 15. Han åker då direkt till hällnäs för att städa och ta resterna till skroten.
Nu börjar de sina där. Snart klar. JAAaa.
Som tur har kinte jag haft tid att vara där så mycke, på gott och ont. De jag är så less.

När jag kommer hem så väntade tre glada gullungar och när jag kliver in i innanför dörren hör jag. Mammaaa mammaa och det där gulliga skrattet som man inte kan förklara.
Det är så jag smälter. Älskar mina små som är stora. I hela mitt hjärta.
Känns så bra att jag blir så väldigt uppskattade av tjejerna. Sen att de ha sina trotsiga dagar, det kan jag ta. För när det vänder och jag får de bemötandet så suddas allt tråkigt ut.
Att få ha den känslan är underbar.

Till middag åt vi crêpes. Påminner mig om i onsdags då vi alla gjorde pannkaka.
De va så duktiga, Jenny hade lite brotom med allt, så slet och drog. Alice började dricka ur dl måttet och råka tappa tu mjölken som hon sedan kladdade ut på bordet. Thea fick tag i mjöl bunken och en eller två dl for på golvet. Men det är så härligt att de vill va med. :)

Åkte igår förbi Danne, Veronica, Nanna och Salma. Va där så gott som hela kvällen. Så när vi kom hem hade vi trötta barn. Välling och i säng. Somnade bums.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar