måndag 22 november 2010

Jobba eftermiddag

Idag har jag "jobbat" eftermiddag. Då började jag klockan 15 och sluta 23.
Har då varit med barnen tiden hemma. Skönt, men det är mycke jag inte hinner.
Jag känner mig piggare på att göra saker i hemmet på dagen än när jag kommer hem på kvällen.
När jag har jobbat en hel dag och kommer hem, finns de ingen ork till att göra något då barnen somnat.
Men som idag så jag har tvättat två tvättar, hängt en, damsugit nedervåningen, vikt tvätt, strukit en skjorta (han inte fler), tagit ur maskinen och ställt in, gjort lunch och lagt barnen. Men då även lekt och ungåts men mina älskade barn.
Byggt pussel, pärlat, ritat, läst böcker, sjungit, byggt bilbanae pussel och kört bil,
Mycke gjorde jag medans barnen sov.
Det finns mer energi på dagtid.
Sen har jag även orkat med på "jobbet".
Fast de va rätt lugn eftermiddag. Skönt med lugn start på veckan.

Kidsen har varit snälla idag, och en chock över att Alice va så medgörlig efter lunch. Tvätta sig och gjorde sig klar för att vila vagnen utan protest. Kors i taket. Annars så ha hon varit rätt tjurig nu på sista tiden.
Och hon va så söt idag när vi skulle äta.
Vi åt pyttipanna. Först åt hon upp sin portion och sen min, när hon va klar med den hade Thea ätit klart. Hon hade då lämnat lite, de ville Alice ha.
- ha annan, säger hon och peka på Theas mat hon lämnat.
-ked. skulle hon också ha. :)
Sen medans jag gör Thea och Jenny klar så går hon till Jennys skål som bara va nån enstaka bit i och äter upp. När de va slut så gav jag henne kall uppskuren korv som fanns i kylskåpet, och de äter hon också upp. Sen va hon nog nöjd. för hon kom och gjorde sig glatt iordning.
Hur söt kan man bli, va. :)

Nattinatt alla

2 kommentarer:

  1. Hur hungrig kan man bli? Du har så fina och kloka tjejer Sandra, du ska vara stolt! Faktiskt så är det så att en som jag, som "bara" har två barn också kan känna så. Man är trött på kvällen. Man orkar inte samma. Det är väl så människan är, en dagmänniska, så håll hoppet uppe, snart är dom tonåringar och kan tvätta sin tvätt själv ;) Kramar

    SvaraRadera
  2. ja, vi är ju de, dagmänniskor allså.
    Tvättar själv, ja man kan ju hoppas. :)
    Eller så tro man att högen blir mindre till jag kommer in i deras rum och märker att det var vist där alla deras kläder var. Som sin far, alla kläder på golvet i vårt rum. :)
    Kram

    SvaraRadera