tisdag 2 november 2010

Tanka??

I måndags när jag skulle åka på jobbe (praktiken). Så lyste bensin lampan. Fråga älsklingen om när den börja lysa. Typ ganska nyss. Bra tänkt jag då slipper jag tanka nu på morgonen.
Och det var ju jag som tanka sist och tankade 40liter.
Bilen drar ungefär 1 liter/miln.

När jag hämtar barnen så tänkt jag, att vi tar oss hem och sen kan jag tanka efter maten, nu vill jag bara hem. Och dess utom tar jag mig nog 5 mil till.
Eller INTE, på väg uppför backen så börja bilen hacka. Nejnej.
Så jag viker upp mot affären för att tanka. Oj, va bilen börja hacka sig nu då. Å är det inte typiskt att det ska gå uppför hela vägen. På väg upp så stannar bilen men jag lyckas få igång den igen.
Tar mig nästan ändå fram, fattas bara några 10 tals meter.
Då dör bilen för andra gången. Och jag ger upp. Får ringa till älsklingen som höll på med maten. Han fick då komma men en dunk så vi kunde tanka den och sen åka hem.

Dumma bil som alltid ska ha bensin. Känns som om jag gör inte annat än och tanka den bilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar