tisdag 2 november 2010

Sängarna ner

Kan berätta att nu har vi nu igår sänkte ner spjälsängarna.
Både Alice och Thea klev ur sängarna ca 20ggr igår.
Inte Jenny hon va trött.
Tillslut så tröttnade Thea med och la sig för att sova.
den 1/11
Men Alice fortsatte, så älsklingen blev less och vänd sängen så den låga
delen kom in mot väggen. Som att han trodde att det skulle funka.
Hon tog sig över ändå.
Förklarade för älsklingen att de är så det fungerar
Man sänker ner och tjejerna kommer att lära sig efter ja,
kanske en vecka eller så att det inte är lönt att hålla på.
Tålamod.
Det slutade med att jag fick sitta hos henne tills hon somnade.
Det tog bara några få minuter. Och det kunde jag förstå,
klockan va då runt 20.30.
den 2/11
Idag så vad det mest Alice som klev ur sängen. Thea va upp1 gång.
Alice klev ur sängen kanske ca 8ggr. Sen gav hon sig.
Så det tar sig.
........
Och det är så gulligt då jag kom in och Alice står på
golvet medans Thea står i sin säng.
Jag kommer in och säger, - ni ska ju sova.
Thea slänger sig ner i sängen blixt snabbt.
Alice springer och gömmer sig.
Då när jag lägger ner Alice så säger hon, -mer.
Då ska hon ha mer välling. Som värsta bort förklaringen.
Så där jätte gulligt. :)
Hon får då Theas flaska eftersom hon inte vill ha mer.

1 kommentar:

  1. Söta tjejerna! Dom är så smarta! :) Ja tålamod är en mammas bästa vän ibland! Kram!

    SvaraRadera