torsdag 18 november 2010

Lucia kommer med stora steg

Ja, och vi har då i tisdags varit till stan. På strömpilenplatsen hade de korttagning för att sedan publicera i Lucia tidningen. Och jag är glad över att vi åkte dit. För jag minns förra året då jag skulle ta kort. Jag skulle först ha tjejerna och stå men det va bara att utesluta. Sen skulle de sitta. Men de slutade att de fick en kaka och hade kladdat den överallt, så jätte fina och rena va de inte.

Så nu då i år ville jag att vi skulle fota dem lite mer profsit. Och när vi kom dit så fick vi vänta, men inte allt för längen. Tjejerna va redan ombytta och hade bara en jacka och skor på sig. Så de va smidigt, då slapp vi hålla reda på allt för mycke kläder. :)
De gick runt och lekte med ballongerna som låg lite här och där.
Sprang inte iväg eller så.
Sen då de va dax för kortet så skulle de sitta på en pläd. Och vi satte de ner och där satt de. Som små ljus. De måste ha fått en chock. Så snällt och fint de satt. :)
Jenny som älskar att va med på kort och alltid skratta, hon såg jätte allvarlig ut. Då skulle hon som tog kort killa henne under foten, de ville inte Jenny. Men Alice ville bli killad och sträckte fram först ena foten och sen den andra. Och Thea lika så. Och oj så söta de va. :)
Hoppas att de blir bra på kortet också.

Så nu är de bara och vänta, för det är ju ett tag kvar endå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar