torsdag 11 november 2010

Min vecka 45

Måndag, tisdag och en del onsdag.
Börjar med att kliva upp vid 6, sminka mig och äta frukost medans jag snabb läser tidningen.
Barnen vaknar eftersom och det är då dax att sitta toan, klä sig och borsta tänder. Enda skillnaden på vissa dagar är att ibland så sover de längre än andra dagar. Som i måndags sov de så att vi 7 går vi och väcker dem. För att sedan vara hos dagbarnvårdaren vid halv 8.
Känns inte bar att vecka barn som sover men vad gör man. De få då sova ut i det sista.

Sen på med overall och mössa, skor. Ut i bilen och iväg. Lämna och de går alltid lika bra. I måndags så hinner jag bara klä av dem så sprang de sin väg. Jenny hjälpt mig till och med ut. Hon nästan chasade ut mig. Hon tycket verkligen att jag skulle åka.
Jag, ut i bilen och iväg.

Sen hem, slutar kl 16, hämtar barnen och direkt hem för att börja med maten, eller färdigställa. Älsklingen har redan börjat lite smått med den.
Äta mat och sen stöka bort och tvätta barnen.
Sen underhålla tjejerna, allt från böcker, sjunga, pussla, rita, bygga och busa.
När klockan närmar sig 19 så är det dax för pyjamas och borst tänderna. Älsklingen diska flaskor och gör välling. Sen väntar sängen och sussa kudde. De stiger upp några gånger var och sen somnar de. I måndags fick jag sitta hos dem tills de somnade. De busade alldeles för mycke, så ingen fick ro.

Så fick jag min egen tid och är rätt slut efter dagen, hela veckan ha jag känt mig slö på kvällen så en film i sängen e det jag ha orkat med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar