onsdag 15 december 2010

Dagens skratt

Ja, nu har jag fått små skratta hela veckan.
Ja, ni vet kanske hur man hela tiden tjatar om att barnen ska backa ner för trappan.
Så i tisdags så fick Thea för sig att backa upp för trappan och det såg inte ut att va det smidigaste.
Och så sa hon Thea backa trapp.
Ja, vad säger man? Va duktig du är. :)

Sen ha vi börjat gå utan blöja här hemma. Vist, det är oftare de kissa ner sig än hinner på toan eller pottan. Men de blir medveten om de iaf. Både Alice och Thea säger till just när de ska kissa, och kissar ner sig precis då jag tar tag i barnet. Jaja, kan inte bli sämre.
Ja, till det roliga nu.
Alice idag då, råkar kissa ner sig och då komma det några få droppar på LillaAnna (snutten). När jag då lägger undan henne vill Alice så klart ha henne. Jag säger då.
- Du kan inte ha Anna för att du har kissat på henne. Hon måste tvättas för hon är smutsig. Sen lägger jag upp den på hyllan.
Vi går ut, sen leker jag i köket med Thea. Efter ett tag kommer Alice in med LillaAnna. Jag tittar och tänker oj, va mörk den är. Sen ser jag hur det bara droppar vatten.
Alice tittar på mig och säger tvätta. Då har Alice tvättat snutten i handfatet.
Och för att nå snutten har hon tagit en pall för att nå.
Ja, jag fick vrida av den och lägga på tork.

Barn, Vist är de så söta. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar