onsdag 15 december 2010

Theas Läkarbesök

Ja, då i måndags så blev Alice och Jenny lämnade hos Lotta. Och det gick bara bra. Visste man inte om det, så kunde man inte gissa att de aldrig blivit lämnade där tidigare. För de va då inga konstigheter. Barnen vinkade glatt hej då och sen åkte vi.
Thea blev då lämnade hos farmor och farfar i stan, medan jag var på skolan.
Tog sen efter lunch en promenerade med Thea till Ålidhems vårdcentral.
Hon somnade och då vi skulle se läkaren så väckte jag upp henne. Hon satt som chockade och sa inte ett knyst på den, ja och för sig korta stunden vi var där.
Eftersom hon inte va förkyld längre så är rosslet i bröstet borta. Och då när läkaren lyssnade hördes inget.
Och hon frågade hur det bruka vara och jag svara som det var att det hade varit så sen hon va liten men nu va det värre. Hon sa att vi skulle ha kommit akut. Ja det va ju de vi ville sa jag.
Så hade hon inte uppfatta det iaf. Men vi kunde ju inte komma akut eftersom de inte hade henne journaler. Men hon tycket att det lät som det kunde va astma, men svårt att säga. Hon hörde inget fel på lungorna.
Åh, så less jag blir. Jag vill veta vad det är, så jag kan sluta undra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar