onsdag 1 december 2010

Min vecka lite kort

Tillbaka i skolan efter 4 veckors rolig och lärorik praktik på Hotellet i Vindeln.
Veckorna susade förbi och sista veckan han jag inte alls med. Bara måndag sen fredag.
Måndag besök från facket och en rätt lugn start. Tisdag, fick vi veta va vi ska göra sista delkursen vi har kvar. Marknadsföra denna kurs, kan bli kul. Indelade i två grupper.

Kan de va mer typiskt, va. Tisdag åker hemifrån och -26,5 grad. kommer till stan och -16 grader.
Kommer hem och ser att det är inte super kallt -17,5 grader ute på 363:an. Hinner bara passera bron och graderna sjunker . Innan vi är hemma på gården så är det -22,5 grader.
Så är det å bo hemma hos mig :)

I lördags va vi en snabbis på stan för att inhandla lite jul klappar, barnen va med så jätte mycke gjort fick vi inte. Men två julklappar att lägga i vår hög.
Hinner hem och börja göra sig iordning för att åka på moster Sonjas 50års fest.
På väg dit plocka vi upp Erika och Anders.
Hade en super trevlig kväll med roligt sällskap och riktigt god mat.
De bjöds på kallskuret nöt och älg kött, fläskfilé med potatis gratäng, svampsås och lite grönt. Till efterrätt bjöds de på en hel buffé tårtor och go saker. Inte dåligt de.
Att träffa släkten är som kul. men det dröjer inte länge tills nästa gång. För på jul ses vi ingen. men då blir det full rulle med alla barnen. :)

Idag ha jag varit hemma och inte hunnit allt för mycke att-göra-saker. Barnen har haft korttagning på BG. Jag trodda att det va klockan 14, men de va klockan halv 2. Så vi fick lite brotom. Och tjejerna sov barn 50minuter. Rätt halv griniga. Men det känns inte så ovanligt. de har varit det lite från och till nu ett tag. Jag skyller på förkylningen.
Jag tycker bara att det va tråkigt att de va inte så bra fotograf, han va gammal och hade nog hålle på för länge med det ha gjorde. För jag tog enbart syskonbild och klassbild. Och när han tog syskonbilden så gjorde han inte mycke för att få barnen att se lite glada ut på bilden. Han kunde väl ha försökt visat mer intresse.
Hoppas att de blev bra ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar