torsdag 24 mars 2011

Hemma och lagot sjuk

Har varit hemma med barnen sedagn i onsdags.
Började med att Jenny blev sjuk med hosta och snuva, lite feber.
Sen blev Alice sjuk sen Thea. Hoppas de inte blir så långvarigt bara.
Det är som typiskt också att det är inte så att de inte har orken utan den finns där.
Oj, va de står i här hemma. Men det behövs inte mycke för att de ska bli grin.
Mycket lättstötta tjejer nu. Men det är väl så att vara sjuk.
Bråkar om allt och inget.

Det är främst på kvällen man märker att de inte är krya.
Igår kväll hade Jenny besvärligt att sova med all hosta. Hon vaknade och grinade
tre gånger innan hon tillslut kunde sova för kvällen. När hon hostade fick hon upp slem, och de tycket hon va otrevligt. Stackarn. Inte kul att vara liten och sjuk.

Ikväll verkar de va Theas tur att vakna med besvär.
Thea har några nätter nu, vaknat gallskrikande och varit svår att trösta.
Kan vara växtvärk eller mardrömmar eller något annat. Svårt när hon inte kan berätta själv.
Innan hon skulle sova i kväll så skulle jag ge henne den nya medicinen, men hon va så tvär och tjurig så de gick inte. Hon va inte medgörlig för 5 öre. Så jag få pröva i morgon.


Undertiden vi varit hemma har jag dolat på lite. En dag fick jag för mig att vara lite
kreativ och gjorde blommor med veckodagar, en sol, en måne med stjärnor som vi sen satt upp på ett fönster. Blev fint med lite dekoration här hemma.

Sen har jag beställt för att göra påskpyssel. Lite ägg som vi ska måla och material för att göra kycklingar.

Älsklingen är på skolan på dagarna.
När min mor var på besök igår frågade hon barnen vad pappa gjorde på skolan.
Jenny svarade att han hamra och spika.
De va gulligt svarat. Sen berättade vi att han läser böcker och sitter vid dator.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar