tisdag 1 mars 2011

Lite roligt

Ja, det va det faktiskt.
Skulle tanka bilen igår.
Och när jag svänger upp för att tanka så gick det inte
tanka på den sidan jag stod. Så jag fick byta sida.
Just då kommer en annan från andra hållet.
När jag ska kliva ur märker jag att jag ha ställt bilen åt fel håll.
Tanklocket sitter ju på andra sidan.
Jag hinner just öppna dörren när jag kom på det,
stänger och ska vända.
Ser då att han i bilen mittemot flinar stort.
Ja, vad gör man. Jag kan ju bara skratta.
De konstiga va att alla bilar vi har, har tanklocket på samma sida.
Så det blev helt enkelt lite fel bara.
Han i bilen mittemot va snäll och väntade medans jag
vände och ställde mig åt rätt håll.
Tanka och for.
Så det kan gå.
Skyller på att jag klev upp tidigt. :)
...........................
Igår hände en annan konstig grej.
När vi lagt barnen så ville inte Jenny sova riktigt.
Så hon va upp ett flertal gånger.
Och skrik varje gång jag skulle lägga ner henne.
Hon hade väl förvänta sig att få sova i vår säng.
Så jag föreslog att hon skulle få sova
i sängen i gästrummet.
de ville hon.
Ja, och där somnade hon direkt.
Jag satte mig vid datorn som står i rummet brevid.
Efter ett tag går jag ner och gör kväll, släcker och låser.
När jag kommer upp för att flytta tillbaka henne i sin säng,
så ligger hon på golvet och sover.
Konstigt, varken jag eller älsklingen hade hört någonting.
Jenny måste ha varit trött.
Hon vaknade knappt av att jag flytta henne till sin säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar