lördag 26 mars 2011

Vilken morgon

Vaknade av att katten pinka i sängen i morse.
Han va inte mycke värld då, klockan 4 på morgonen.
De va bara att flytta barnet som låg i sängen och byta
sängkläder. Katt fan.
Barnen börja vakna där vid 6, men somnar om lite nu och då i sängen.
Sist vaknar Alice där vid 8. Då är tjejerna rätt pigga.
Eller mer vakna, för lite hängiga verkar de vara idag med.
Thea ber att få lite vatten där vi 7 tiden.
Jag som tycker att vi ligger rätt skön vill så klart ligga kvar.
Så jag säger att vi väntar till vi ska gå och fika.
Med de tyckte inte Thea. Hon lägger sig ner på golvet och tjuter.
Jag ändrar mig snabbt och går och hämtar vatten.
Där ligger hon glatt och dricker sitt vatten.
Jenny får också smaka när hon vaknar och kommer till sängen.

När alla är vakna och glada så säger Älsklingen att vi kliver nog inte upp idag.
De va så skönt att bara ligga och känna lugnet.
Jo, jag höll med.

Då går det bara en liten stund sen sätter sig Thea upp i sängen.
Då sa lilla magen stopp, för mycke vatten.
Skulle gissa att allt vatten kom upp igen.
Men tur att de bara va vatten.
Så in i duschen och åter igen byta i sängen.

Går ner och äter frukost och nu sitter barnen och ritar snällt.
Det verkar ändå bli kryare och kryare.
Lite snor och hosta, med inte så mycke tjockt slem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar